Werkwijze

Marja laat zich inspireren door het kind en of volwassene.
Zij observeert en probeert voor ieder individu een eigen behandelmethode te hanteren.
Op deze manier kan elk kind zijn eigen grenzen aangeven.
Er wordt dus gewerkt vanuit het individu, om de lessen zo soepel mogelijk te laten verlopen.
Met sommige kinderen wordt er gewerkt met een soort rapport (wat hebben we vandaag geleerd).
Zo ziet het kind zijn eigen vorderingen, en krijgt een positiever zelfbeeld.
Dit wordt gebruikt bij super angstige kinderen of kinderen met een verstandelijk handicap.

We werken met een nieuw beloningssysteem: Een dolfijn van piepschuim die uit 8 puzzelstukjes bestaat.
Bij elke gemaakte vordering mag het puzzeltje er in gelegd worden, door het kind.
Dit werkt heel motiverend voor de kinderen, en op deze manier kunnen de ouders ook mee kijken, hoe ver hun kind zich ontwikkelt binnen de zwemles.

zwembad

Voor alle nieuwe kinderen die nu op zwemles komen werken we met de EASY-SWIM-METHODE:
Dit is een drijfpakje met ingebouwde kurken, waardoor het kind op een snelle en verantwoorde wijze leert zwemmen in dieper water!
De foto hierboven is van het zwembad, waar wij gebruik van maken.

Met de ouders wordt ook overleg gepleegd, over de doelstelling van het leren zwemmen.
Zij zijn ook in de gelegenheid om bij de lessen aanwezig te zijn, wij organiseren kijklessen.

We werken met stuurkaarten, gerichte opdrachten, kleurrijke materialen en muziek om alle onderdelen voor het Zwem ABC te oefenen.
Op deze manier gaan de kinderen op een ontdekkingsreis in het water. Zij leren dus op een speelse en muzikale manier zwemmen. De opdrachten zijn kort, zodat zij zich voldoende kunnen concentreren.
Dit is vergelijkbaar met Hydro Therapie!

De overige informatie kun je vinden binnen het stukje “Over de Zwemvlinders”